Integratie telefonie

Integratie telefonie in Cloudteq platform

We hebben het Mitel hosted telefonie  platform dusdanig slim in het Cloudteq online werklen platform geintegreerd dat het mogelijk is om vanuit een online Hosted Desktop sessie een verbinding met uw VoIP toestel tot stand te brengen door simpelweg in Outlook of uw browser te klikken op elk willekeurig telefoonnummer. Het toestel waar u op dat moment bent ingelogd begint onmiddelijk naar dit nummer te bellen.

Unified Communications

Mitel Unified Communicator Advanced (UCA) is een softwaretoepassing die u overzicht en toegang biedt tot diverse vormen van communicatie en samenwerken. U maakt eenvoudig contact met alle mensen binnen uw organisatie en u krijgt uitgebreide informatie over hun aanwezigheid, waardoor oproepen via telefoon of instant messaging (IM) vaker succesvol zijn en u minder vaak in voicemail belandt.

Slimme communicatie

Met UCA kunt u slimmer communiceren met collega’s, klanten en relaties. UCA biedt keuze uit diverse, veelgebruikte communicatiemiddelen: instant messaging, spraak of desktopvideo. De interactie wordt hiermee beter en persoonlijker. Functionaliteit op het gebied van communicatie en samenwerken worden in andere, veelgebruikte zakelijke toepassingen geïntegreerd zoals directe click-to-calls vanuit de browser. Hierdoor neemt uw productiviteit verder toe.
Gebruikers bellen vanuit hun Outlook-contactenlijst, laten hun status automatisch instellen via de koppeling met de Outlook- agenda en bellen met één muisklik.

Overal bereikbaar zijn

Door middel van een gebruiksvriendelijke interface kunt u in UCA persoonlijke contactgroepen instellen en zelf bepalen hoe en via welk device uw oproepen worden behandeld, eventueel met voorkeursbehandelingen voor sommige bellers. U kunt gebruik maken van uw mobiel, van uw vaste telefoon of van uw toestel thuis of in uw hotel, en oproepen beantwoorden alsof u op kantoor bent. U blijft altijd bereikbaar. Met uw mobiele toestel of via een website krijgt u toegang tot de UCA web portal. Hierop geeft u uw status aan (‘niet storen’, ‘mobiel bereikbaar’, etc.) en heeft u inzage in uw zakelijke contactgegevens, aanwezigheidsinformatie en voicemails. Waar u ook bent, u hebt altijd toegang tot al uw communicatiemiddelen. UCA biedt tevens de mogelijkheid om uw gesprekken via de telefooncentrale op de zaak te laten lopen. Dat kan aanzienlijk schelen in de kosten.

Vast-Mobiel integratie

Door UCA Mobile beschikt u op uw smartphone over dezelfde mogelijkheden als uw telefoon op de zaak. U bent bereikbaar onder één nummer, beschikt over een geïntegreerde contactenlijst, inclusief de contactgevens van al uw collega’s, en ziet via uw mobiele toestel of en hoe uw collega’s bereikbaar zijn. Met de geïntegreerde SIP- softphone belt u eenvoudig via een WiFi- of 3/4G-netwerk, wat aanzienlijk in de kosten scheelt. UCA Mobile installeert u als ‘app’ op geschikte BlackBerry®-, AndroidTM- en iOS®-toestellen. De belangrijkste functies van UCA zijn zo ook voor mobiele gebruikers beschikbaar.


Presence

Zou het niet handig zijn om te weten of en hoe iemand beschikbaar is als je hem te pakken wilt krijgen? Met UCA weet u niet alleen of iemand bereikbaar is, maar ook hoe. Telefonisch, via een videogesprek of een chatsessie. U ziet het in één oogopslag. Met Dynamic Status stelt u uw eigen aanwezigheidsstatus in. U bepaalt of en hoe u bereikbaar bent. U stelt deze status in via de UCA-client zelf, via internettoegang of op uw smartphone. De status kan zelfs automatisch aangepast worden door agenda-informatie vanuit Microsoft Outlook®. Uw telefoon zal dan op ‘niet storen’ staan als u in vergadering bent. Of wat dacht u van het instellen van aanwezigheid via GPS-coördinaten? Al uw telefoontjes gaan dan bijvoorbeeld automatisch naar uw mobiel op het moment dat u uw kantoor uitloopt. Dat levert forse bereikbaarheidswinst op!



Online samenwerken

Door het groeiend aantal mobiele en geografisch verspreide medewerkers wordt telefonisch vergaderen en videoconferencing belangrijker. De videotoepassing in UCA biedt een ervaring die erg waardevol kan zijn voor meer persoonlijke communicatie. Door integratie met de online samenwerkingstoepassing MCA, kunnen gebruikers met een enkele muisklik een videogesprek starten, telefonische vergaderingen inplannen of deze direct opzetten.


Berichten

Bekijk met visual voicemail uw voicemailberichten en controleer of de persoon die een voicemail heeft achtergelaten, aanwezig is om terug te bellen. UCA biedt een intuïtieve interface met een ruime keuze aan mogelijkheden om de beller te bereiken of om het voicemailbericht af te spelen, te verwijderen of door te sturen naar iemand anders. Met de beveiligde Instant Messaging (IM)-optie van UCA, worden chatsessies eenvoudig en doelmatig. Start een chatsessie met één of meerdere gesprekspartners met een muisklik op en deel tegelijkertijd documenten door deze te slepen naar de sessie. Deze toepassing zorgt voor een betere samenwerking tussen medewerkers en maakt automatisch een beveiligde IM-geschiedenis aan.

Bel ons op 050 2030444

Teruggebeld worden? Laat uw naam en nummer achter en wij bellen u!

Stuur ons direct een e-mail!